Min egen baggrund før familien Westphalen kom ind i billedet.

Bilglad pige har jeg altid været. Er kommet fra en familie med olie på fingrene, med en far der var landbrugsmaskinmekaniker/smed og en morfar der var bilmekaniker/opretter. Min mor og stedfar blev medlem af Landroverklubben da jeg var ca 10år. Med dem var vi tit var på ture rundt i Dk til terrænløb osv. Det var der drømmen om at lave biler blev skabt.

 

I 8kl. var jeg i praktik hos Citroën i Horsens, og i 9kl på Høvelte Kasserne på Sjælland. Efter endt folkeskole og 10kl på Brejning Efterskole, tog jeg grundforløbet som mekaniker på Vejle Teknisk Skole i 2005.

Den 7. august 2007 kunne jeg komme ind og springe 4mdr og derefter påbegynde næsten 6års uddannelse som mekaniker på Skive Kasserne. Men den plan blev droppet for en læreplads på et Automester værksted i Egebjerg, hvor jeg skrev kontrakt den 2. februar 2007. Den 23. april 2010 blev jeg udlært på Syddansk Erhvervsskole (Tidligere kaldet Vejle Teknisk Skole).

 

  

Min folkeracerkarriere startede, da jeg blev kæreste med Alex i marts 2008. Jeg kom ind i en meget motorsportsglad familie. Asmus og Marian tog ofte rundt til forskellige slags motorsportsløb og Alex kørte klubrally. Henover sæsonen var jeg med dem ude og kigge diverse løb, og min interesse for biler blev ikke mindre.

 

Den 9. maj 2009 var der Åbent hus arrangement i Kolding Automobil Club på Søholmbanen. Her kunne man prøve at sidde som passagerer i en rigtig folkeracer.

Efter første omgang rundt, kom jeg grinende ud af bilen og gik bag i køen for at prøve en gang til. Det var noget af det sjoveste jeg længe har prøvet og helt sikkert min type race. Så da vi kom hjem gik Alex og jeg i gang med at se om vi kunne finde en passende bil til formålet.

 

Den 14. maj købte jeg min sorte Peugeot 205 1,4 for 1500kr.

Den 17. maj strippede vi bilen for alt det unødvendige. Billeder følger.

 

Den stod opbevaret hos min far indtil vi fik bur og diverse dele hjem fra folkeraceinfo.dk i august. Herefter kommer den i garagen hos Asmus og Marian,

hvor Alex og jeg går og nusser om den.

Buret bliver monteret. Motoren bliver adskilt, renset og samlet med nye pakninger. Bremser bliver renset og smurt. Mange dele bliver udskiftet. 

Der bliver lavet nyt instrumentbord og trukket mange nye ledninger.

Der bliver også lavet en del pladearbejde, da alle lygtehuller osv. skal lukkes til.

Billeder følger.

 

Den 12. januar 2010 får vi malet bilen blanksort, med lidt grønt her og der. Den er nu klar til en masse klistermærker.

Kort tid efter bliver den kørt til opbevaring hos min farmor og farfar på Alrø, hvor den står til den 30. april.

 

Den 18. januar 2010 bliver jeg meldt ind i KAC som Aktivt medlem.

 

Den 20. marts består jeg mit Licenskursus, som blev holdt i klubhuset ved Søholmbanen. Heldig som jeg er, fik jeg også lov til at tage Flagpostlicens samme dag. Dette kursus bestod jeg også.

 

Den 8. maj bliver min fine bil udstillet i samarbejde med Horsens Automobil Klub på gågaden i Horsens til Biler for Alle. Her kommer bilen og jeg i folkebladet. Billede følger.

 

 

Den 20. maj består jeg min baneprøve på Nørlundbanen i Ikast.

Nu må jeg for alvor begynde at køre noget race!

 

Den 19. juni kom endelig dagen for mit første løb. Havde valgt at tage det første løb på min hjemmebane, da det jo selvfølgelig er der jeg har trænet.

Jeg kørte Folkerace Cup kl.1 og blev nr. 24 ud af 34.

Ganske god start, da den eneste forventning jeg havde, var at gennemføre løbet.

Det er nogle hårde drenge og piger på banen, så buler fik jeg også et par stykker af. Men ikke nogle der ikke kunne ordnes med en stor hammer.

 

Den 22. august kører jeg mit andet løb på Søholmbanen. Denne gang i Ladies Cup.

Blev nr 8.

I andensidste omgang i 3heat rammer jeg autoværnet med venstre forhjul, så jeg laver et ordentlig hak i fælgen og punkterer. Men jeg gennemfører trods alt løbet, fordi jeg ikke rigtig er klar over hvad der er galt. Jeg tror det er noget med styretøjet, så vælger at fortsætte, bare med lidt lavere fart.

Billede af hjul.

 

 

 

Disse to pointløb resulterede i at jeg blev Klubmester 2010 for Ladies i KAC.

Udover de to løb jeg kørte, nåede jeg at stå flagpost 4 gange:

Den 2. maj i Esbjerg på Korskrobanen.

Den 30. maj i Ikast på Nørlundbanen.

Den 6. juni i Esbjerg på Korskrobanen.

Den 18. september i Ikast på Nørlundbanen.

 

 

Planerne for 2011 er at køre en del flere løb, især Ladies cup.

 

Tilbage til forsiden